Vanaf het beginscherm van de applicatie worden het aantal openstaande ontklemopdracht getoond middels een rood bolletje met daarin een getal.
Ontklemopdracht verwerken
Stap 1: Selecteer het te klemmen voertuig uit de lijst
Dit overzicht geeft tevens het klemnummer weer en het tijdstip van klemmen. Is het voertuig langer dan 24 uur geleden geklemd dan wordt dit aangeduid middels een rood woordje 'verlopen'.
Stap 2: Controleer de gegevens
Dit scherm geeft de mogelijkheid om te controleren of de uitvoerder bij het juiste voertuig staat. Waar nodig kunnen de gegevens nog gewijzigd worden.
Stap 3: Voertuig ontklemmen en verwerken
De uitvoerder opent het 3e scherm en begint met het uitvoeren van de ontklemopdracht. Hij noteert daarbij de volgende gegevens:
- Ontklemdatum en tijd
Deze worden door het systeem automatisch gevuld en kunnen waar nodig aangepast worden - Resultaat
Hier heeft de uitvoerder de keuze uit 5 opties:- Ontklemd
Uitvoerder heeft het voertuig ontklemd, de eigenaar is aanwezig en voldoet de openstaande kosten - Gevlucht
Uitvoerder treft het voertuig niet meer aan. De bestuurder van de auto heeft een manier gevonden zijn auto weg te halen - Onmogelijk
Het is niet mogelijk om de klem te verwijderen door onvoorziene omstandigheden en de opdracht dient afgehandeld te worden - Ontklemd + wegsleep
De eigenaar van het voertuig heeft zich niet binnen 24 uur gemeld en daarmee dient het voertuig ontklemd te worden en weggesleept. De uitvoerder kiest hier voor 'Ontklemd + wegsleep' en bij 'Gemeld binnen 24 uur?' voor Nee - Kosteloos ontklemmen
Het kan voorkomen dat een voertuig kosteloos ontklemd dient te worden. De uitvoerder geeft dit hier aan waarna er geen betaling vanuit de eigenaar zal plaats vinden.
- Ontklemd
- Bijzonderheden
Dit veld is bedoeld voor informatie rondom het ontklemmen. Bijvoorbeeld: opvallende schade of bij gevlucht informatie over hoe de situatie ter plekken wordt aangetroffen. - Foto's
De uitvoerder maakt een aantal foto's, tenminste:- Viel/velg na ontklemmen
- Eventuele schade op het voortuig voor ontklemmen
- Bij gevlucht: een overzichtsfoto welke vergeleken kan worden met de eerdere overzichtsfoto en waar mogelijk een foto van een aangetroffen klem
- Naam ontklemmer
Hier wordt de naam van de ontklemmer automatisch ingevuld en kan waar nodig aangepast worden - Handtekening ontklemmer
De ontklemmer zet hier een handtekening voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Deze handtekening wordt gebruikt voor documenten.
Situatie 1: Voertuig is gevlucht, onmogelijk of kosteloos ontklemt
In dit geval kiest de uitvoerder voor volgende en is er geen vervolgstap. De ontklemopdracht is afgerond.
Situatie 2: Voertuig is ontklemd binnen 24 uur
Ga naar stap 4
Situatie 3: Voertuig ontklemd buiten de 24 uur en wordt gesleept (Ontklemd + wegsleep)
De ontklemopdracht is afgerond een wegsleep opdracht wordt automatisch aangemaakt
Stap 4:
Middels dit scherm worden de kosten berekend en de afhandeling gedaan met de eigenaar van het voertuig. De uitvoerder vult de volgende gegevens in:
- Kosten
De kosten worden automatisch berekend op basis van de informatie van de opdracht. Waar nodig kan de uitvoerder hier aanpassingen in aanbrengen - Betaalmethode
Er kan een keuze gemaakt worden uit pin, contant of een combinatie van pin en contant. Middels het aanwezige foto veld kan een foto van de pinbon worden geupload - Gegevens eigenaar
Er zijn diverse gegevens van de eigenaar nodig voor de diverse documenten en de vastlegging wie zich als eigenaar van de auto heeft uitgegeven en daarmee betaald. Het gaat om de volgende gegevens:- Uitgereikt aan (naam eigenaar)
- Straatnaam (adres waar eigenaar woont)
- Nr. (huisnummer waar eigenaar woont)
- Toev. (eventuele toevoeging van het huisnummer waar de eigenaar woont)
- Postcode (postcode waar eigenaar woont)
- Plaats (plaatsnaam waar eigenaar woont)
- E-mailadres eigenaar (e-mailadres waarop de eigenaar de diverse documenten namens de gemeente op wens te ontvangen)
- Handtekening eigenaar
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren